Ramadhan..ku harapkan rahmat & maghfirah darimu.

'Ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna, agar dapatku laluinya dengan penuh makna"

Setahun sudah pun berlalu, sekarang ia muncul kembali selagi kehidupan ini masih diberi dan selagi masa masih dalam genggaman. Setelah berlalunya Syaaban yang punya keberkatannya yang tersendiri, kini Ramadhan kembali dengan 1001 kelebihan buat umat Rasulullah SAW tercinta. Bertuahnya kita masih diberi kesempatan untuk membuktikan kehambaan kepada yang Maha Pencipta.
Bulan yang pada satu malamnya penuh dengan keberkatan bagi hamba2nya yang ingin meraih janji tuhan. Bermacam dugaan dan cabaran akan ditempuhi walaupun tanpa campur tangan Syaitan. Kini yang tinggal hanya nafsu di badan yang cuba menggoyahkan iman setelah beberapa lama dipandu atau dicemari nasihat Syaitan. Lemahnya sebagai seorang insan yang selalu dikalahkan oleh tuntutan2 kehidupan sehingga terabainya beberapa peluang keemasan untuk menyucikan jiwa terutama ibadah Solat Tarawikhnya.

Sudah enam hari Ramadhan berlalu namun masih belum dapat menjalankan ibadah dengan jitu dan tanpa jemu. Masih juga melakukan perkara yang sia2 serta tidak dapat menambahkan amal yang ada. Ku pohonkan kekuatan agar dapat ku gandakan amalan agar hati ini dibersihkan bagi meneruskan kehidupan dengan penuh keimanan dan ketakwaan. 

Comments

Popular posts from this blog

Kitab-kitab Ibrahim dan Musa

12 Jenis Doa Iftitah

Takdir Allah Ta’ala di Dalam Ciptaan-Nya